Nuorten kummitoiminta

Limingan seurakunnan nuorten kummisopimus on uusittu ja suuremmasta tarpeesta johtuen kummikohteeksi on valittu Kolumbia.

Kolumbian kirkon ja Suomen Lähetysseuran kummityöllä yli 250 lasta ja nuorta saa mahdollisuuden koulunkäyntiin. Nämä lapset ovat pudonneet pois virallisesta koulujärjestelmästä maan sisäisen pakolaisuuden tai vanhempien varattomuuden vuoksi. Osalle tarjotaan mahdollisuus jatkaa opintoja myös ylioppilastutkinnon jälkeen.

Bogotán eteläosassa kirkon toimintakeskuksessa lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus osallistua iltapäivisin ja viikonloppuisin erilaisiin kerhoihin ja kursseille. Tarjolla on mm. musiikkia, käsitöitä, leivontaa, ja tietokoneita. Vanhemmille on luentoja kasvatuksesta ja väkivallan uhreille tarjotaan psykologista apua. Keskuksen tavoitteena on pitää lapset poissa kaduilta, joilla liikkuu rikollisjoukkoja ja huumekauppiaita. Kummien tuella tämä on mahdollista.

Voit tutustua Kolumbian kummiohjelmaan ja tilanteeseen sekä Suomen Lähetysseuran kummityöhön osoitteessa www.suomenlähetysseura.fi.