Haukiputaan Kirkon Kamarikuoron lltamusiikki

to 25.4. klo 19.00
Haukiputaan Kirkon Kamarikuoro

Limingan kirkko

Haukiputaan Kirkon Kamarikuoro pitää iltamusiikin Limingan kirkossa torstaina 25.4. klo 19. Kuoroa johtaa Hannu Niemelä ja solistina on baritoni Reijo Alatalo. Tilaisuudessa on urkurina Elias Niemelä ja hänellä on mukanaan Physis-urut, joilla hän soittaa kirkon kuorissa. Konsertissa kuullaan urkusoolojen lisäksi monipuolinen kuoro-ohjelmisto; kuoro esittää mm. suomalaisia kuorohelmiä ja rikasta hengellistä ohjelmistoaan. Konsertin ohjelmistoa sävyttää hiljattain vietetty pääsiäinen ja lähestyvä kansallinen veteraanipäivä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja ohjelma maksaa 10 €.

Haukiputaan seurakunnan yli satavuotista kuorolauluperinnettä jatkavan Haukiputaan Kirkon Kamarikuoron tärkeimpänä tehtävänä on rikastuttaa kotiseurakuntansa jumalanpalvelus- ja musiikkielämää. Haukiputaan kunnan kulttuuripalkinnon Haukiputaan Laulu sai vuonna 2003. Kuoro on kotimaan lisäksi esiintynyt Itävallassa, Latviassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Unkarissa, Venäjällä ja Virossa. HKK:ssa on tällä hetkellä n. 35 laulajaa. Vuonna 2006 ilmestynyt Kiittää saan -cd oli kuoron ensimmäinen äänite. Vuonna 2009 julkistettiin joululevy Riemuisa joulun sanoma, joka on tehty Joulumusiikkia kynttilän valossa -konsertin ohjelmiston pohjalta. Vuonna 2015 HKK julkaisi joulukortti-cd:n Seimelle.
Kuoroa on johtanut vuodesta 1983 Haukiputaan seurakunnan kanttori Hannu Niemelä (s. 1962 Kemi). Hän on valmistunut kanttori-urkuriksi Kuopion Konservatoriosta 1982. Musiikin maisterin tutkinnon hän on suorittanut Sibelius-Akatemiassa Helsingissä 1992 ja ylimmän asteen kanttorin kelpoisuuden hän on saanut 1993. Vuonna 2012 Hannu Niemelälle myönnettiin director musices -arvonimi ja Haukiputaan kunnan viimeinen kulttuuripalkinto. Niemelä toimii oman työn ohella Oulun tuomiorovastikunnan kirkkomusiikin työalavastaavana.
  • Nuorille Nuorille