Diakoniatyö

Diakoniatyö auttaa ja tukee vaikeuksien keskellä eläviä. Voit olla yhteydessä, jos koet elämäntilanteesi haastavaksi, sinulla on kriisi tai haluat muuten keskustella. Keskusteluapu on luottamuksellista, maksutonta ja se on tarkoitettu kaikenikäisille. Tapaamisen voi sopia diakoniatoimistolle, kotiin tai se voidaan toteuttaa puhelimitse.

Taloudellinen avustaminen

Diakoniatyö voi auttaa myös äkillisesti muuttuneessa taloustilanteessa. Taloudellinen apu on kertaluonteista ja sen tarkoitus on auttaa akuutin tilanteen yli. Pääasiassa avustuksia jaetaan maksusitoumuksina ruoan ostoon.

Taloudellista apua haetaan soittamalla taloudellisen avustamisen ajanvarauspuhelimeen p. 044 752 1237 maanantaisin klo 9.30 – 11.30 (ei arkipyhinä, ajanvarausta ei ole 1.4.2024)

Ajan voi varata myös lähettämällä tekstiviestin tai whatsapp-viestin kyseiseen numeroon, tällöin sinuun otetaan yhteyttä ajan antamiseksi. Talouspuhelin on käytössä vain ilmoitettuna aikana, joten viesteihinkin vastataan vain silloin. Puhelussa saat ajan diakoniatyöntekijälle. Varattuna ajankohtana diakoniatyöntekijä pystyy keskittymään asiaasi ja kirjaamaan tietosi turvallisesti ylös asiakasjärjestelmään.

Taloudellisen avun hakeminen edellyttää aina diakoniatyöntekijän tapaamista. Avustuksia ei anneta tapaamisten yhteydessä vaan taloudellisista avustuksista päättää diakoniatiimi. Päätöksistä ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Jos haluat keskusteluapua tai sinulla on muuta asiaa, ota yhteys diakoniatyöntekijään.

Limingan seurakunnan diakoniatyöntekijät

Kirkonkylän toimipiste:

Heini Karhumaa p. 044 752 1226

Piia Pengerkoski p. 044 752 1243

Tupoksen Vanamon toimipiste:

Sanna Mettovaara p. 044 752 1227

sähköpostit: etunimi.sukunimi@evl.fi

Kierrätystori

(Pappilantie 6, punainen piharakennus)

Voit hakea kierrätystorilta ilmaiseksi vaatetta, kenkiä, liinavaatteita, leluja, astioita ym. Ota vain tarpeeseen, ei jälleenmyyntiin.

Voit myös tuoda hyväkuntoista ja puhdasta vaatetta ja tavaraa kiertoon kohtuullisen määrän kerralla (esim. 2 kestokassillista). Syksyllä otamme vastaan syys- ja talvivaatteita, keväällä kevät- ja kesävaatteita.

Emme ota vastaan huonekaluja, sähkölaitteita, turvaistuimia eikä kirjoja.

HUOM! ÄLÄ JÄTÄ LAHJOITETTAVAA TAVARAA ULOS!

Lisätietoja p. 044 7521 243 tai piia.pengerkoski@evl.fi

Koko kansan aamupuuro

Euron aamupala Limingan seurakuntatalolla torstaiaamuisin klo 9-10.

Mahdollisista poikkeuksista ilmoitetaan nettisivujen Tapahtumat-osiossa ja Rauhan Tervehdys-lehdessä.

Puurolle ovat kaikki tervetulleita!

Lisätietoja p. 044 7521 243 tai piia.pengerkoski@evl.fi

Kirkon kuvapankki / Sanna Krook

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin